PROTOKÓŁ Nr XXXIV/2014 z przebiegu XXXIV sesji Rady Gminy w Drzycimiu odbytej w dniu 26 sierpnia 2014 roku
PROTOKÓŁ Nr XXXIV/2014
sporządzony
w oparciu o zapis dźwiękowy
z przebiegu XXXIV sesji Rady Gminy w Drzycimiu
odbytej w dniu 26 sierpnia 2014 roku
otwartej o godz. 14.00
zamkniętej o godz. 15.40
W sesji udział wzięło 13 radnych - na skład ustawowy 15.
Spoza Rady w sesji uczestniczyły następujące osoby:
1. p. Waldemar Moczyński – Wójt Gminy Drzycim
2. p. Anna Maćkowska – Skarbnik Gminy Drzycim
3. p. Ludwika Rezmer – Sekretarz Gminy
4. p. Maria Majewska – Kierownik Referatu Infrastruktury i Rozwoju Gospodarczego
5. p. Joanna Sawińska – Inspektor ds. mienia komunalnego i planowania przestrzennego
6. p. Paulina Riesop – Referent ds. gospodarowania odpadami,
sołtysi z terenu gminy,
oraz Radny Rady Powiatu – p. Szczepan Nowakowski.
Obradom przewodniczył: Przewodniczący Rady Gminy p. Józef Gawrych
Protokolant obrad: Bożena Szajerka Inspektor ds. Obsługi Rady
Porządek
obrad:
Przebieg
obrad:
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie
quorum.
3. Przyjęcie protokołu z przebiegu XXXIII sesji Rady Gminy.
4. Przyjęcie
porządku obrad.
5. Informacja Wójta Gminy z działalności w okresie międzysesyjnym.
6. Składanie interpelacji.
7. Ocena funkcjonowania systemu odbioru odpadów komunalnych.
8. Rozpatrzenie skargi Pana …………………. na działalność Wójta Gminy z dnia 22 marca 2014 r.
9. Rozpatrzenie skargi Pana ………………… na działalność Wójta Gminy z dnia 11 lipca
2014 r.
10. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż
nieruchomości komunalnej położonej w miejscowości Drzycim.
11. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany statutu sołectwa Gródek.
12. Wprowadzenie zmian do budżetu gminy na 2014 rok – podjęcie uchwały.
13. Wprowadzenie zmian do Wieloletniej Prognozy Finansowej – podjęcie
uchwały.
14. Odpowiedzi na interpelacje.
15. Sprawy bieżące Rady Gminy
16. Wolne wnioski i zapytania.
17. Zamknięcie obrad.
Ad. 1.
Otwarcia XXXIV sesji Rady Gminy dokonał jej Przewodniczący – p. Józef
Gawrych. Przywitał zgromadzoną Radę, sołtysów ( lista obecności sołtysów
stanowi załącznik nr 2 do protokołu
), Wójta Gminy i pracowników Urzędu Gminy.
Ad. 2.
W oparciu o listę
obecności Przewodniczący Rady stwierdził, że w sesji uczestniczy 13 radnych. Lista
obecności radnych stanowi załącznik nr 1
do protokołu.
Radni nieobecni:
1) p. Ewa Kempińska,
2) p. Wojciech Kruczyński.
Ad.
3.
Protokół z przebiegu XXXIII sesji Rady Gminy, odbytej w dniu 24 czerwca
2014 roku, został przyjęty przez Radę jednogłośnie.
Ad. 4.
Porządek obrad obecnej sesji Rada
przyjęła jednogłośnie.
Ad. 5.
Informacja złożona
przez Wójta Gminy z działalności w okresie międzysesyjnym
stanowi załącznik nr 3 do protokołu.
Ad. 6.
Została złożona jedna interpelacja
pisemna i stanowi ona załącznik nr 4
do protokołu. Interpelację złożył Przewodniczący Rady Gminy.
Ad. 7.
Sprawozdanie z zakresu
funkcjonowania systemu odbioru odpadów komunalnych, stanowiące załącznik nr 5 do protokołu, przedstawiła p. Paulina Riesop – Referent ds.
gospodarowania odpadami.
Dyskusja:
W otwartej dyskusji głos
zabrał Przewodniczący Rady – Sprawa była dyskutowana na Komisjach. Można było
się tam wypowiedzieć. Ocena działań gminy, Urzędu, była generalnie pozytywna. Urzędnicy
nie mają się czym martwić. Robicie, co możecie w tej trudnej sytuacji. Nie są
to łatwe sprawy, jeżeli chodzi o ściągalność. Największa obawa moja i
wszystkich tu obecnych to ściągalność. To nie jest dobrowolność, że ktoś chce,
zamawia i płaci.
Te problemy będą się pewnie nasilać, ale na to nic nie poradzimy. Przyjęliśmy
tą informację do wiadomości.
Ad. 8.
Przewodniczący
Rady - Rozpatrzenie skargi Pana ………… na działalność Wójta Gminy z dnia 22 marca
2014 r. Myślę, że wprowadzenia w temat tutaj nie potrzeba robić, ponieważ
wszyscy wiemy o co chodzi. Była sprawa rozpatrywana na Komisjach. Ona się dosyć
długo nam przewija i można się było zorientować w sprawie. Chciałbym udzielić
głosu poszczególnym przewodni-czącym Komisji, aby przedstawili, co Komisje
wypracowały.
1)
Pani Wanda Wyłupska Przewodnicząca Komisji ds. Rolnictwa, Gospodarki
Przestrzennej i Ochrony Środowiska - W oparciu dokumenty i uzyskaną
odpowiedź z Regionalnej Izby Obrachunkowej na zapytanie Przewodniczącego Rady
Gminy, Komisja dokonała rozpatrzenia skargi Pana …………………. z dnia 22 marca 2014
roku i uznała ją w części za zasadną. Stanowisko Komisji, w tym skierowanie
sprawy finansowania projektu studium do rzecznika dyscypliny finansów
publicznych, przedstawione zostało w projekcie uchwały, który otrzymali wszyscy
radni.
2)
Pan Zygmunt Wycinek Przewodniczący Komisji ds. Budżetu i Finansów - Komisja dokonała rozpatrzenia
skargi Pana …………………. z dnia 22 marca 2014 roku i projekt uchwały w tym względzie, który
wyszedł z Komisji ds. Rolnictwa, uzyskał opinię pozytywną: 3 głosy „za” 1
przeciwny i 3 wstrzymujące się.
3) Pani
Elżbieta Babińska Przewodnicząca Komisji ds. Kultury, Oświaty, Zdrowia, Spraw
Socjalnych, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Przeciwpożarowej - Komisja rozpatrywała skargi
złożone przez Pana ………………. łącznie ( z
dnia 22 marca, jak i z dnia 11 lipca br. ) i uznała, że nie należy ich
rozpatrywać na dzisiejszej sesji. Zdaniem Komisji przy ich dotychczasowym
rozpatrywaniu, nie została zachowana należyta procedura, w związku z czym,
należy skierować je uprzednio do Komisji Rewizyjnej lub innej – doraźnej,
powołanej przez Radę Gminy. Komisja zawnioskowała o przygotowanie projektów
uchwał w tym zakresie. Dziękuję bardzo Pani Sekretarz za przygotowanie tych
projektów uchwał, z którymi Państwo mieli możliwość zapoznać się już przed
sesją. Chciałabym dodać, że dziękujemy bardzo Panu radnemu Wycinkowi za
przybycie na naszą Komisję gościnnie i zwrócenie uwagi na nie zauważenie tego
wcześniej, że wg Statutu Gminy nie została ta procedura przez radnych
zachowana.
Dyskusja:
W otwartej dyskusji nikt nie zabrał
głosu.
Przewodniczący Rady - Przystąpimy do głosowania. Dalej idącym
projektem uchwały jest uchwała Komisji ds. Kultury, Oświaty, ponieważ zwróciła
uwagę na procedurę i powinna być głosowana, jako pierwsza, ponieważ są dwa
projekty uchwał. Ona mówi o tym, że należy dochować procedury związanej z
aktualnie obowiązującym dokumentem, czyli Statutem Gminy Drzycim. W związku z tym
przystąpimy do głosowania tego projektu uchwały. W tym projekcie uchwały mówi się,
że należy zlecić Komisji Rewizyjnej zbadanie skargi, ponieważ Rada Gminy
dotychczas nie zlecała tego Komisji Rewizyjnej w związku z tym Komisja
Rewizyjna tych czynności nie wykonała. Poprzednia wersja była taka, że miały
wszystkie Komisje się tym zajmować w związku z tym Komisja Rewizyjna została
pominięta, ale bez uchwały Rady Komisja Rewizyjna pracować nie powinna. W tym
projekcie uchwały jest zlecenie Komisji Rewizyjnej przeprowadzenie czynności
kontrolnych. Kolejna sprawa ważna to jest przedłużenie terminu rozpatrzenia
skargi, ponieważ powinniśmy się trzymać terminu na odpowiedź, ale w przypadku
Rady Gminy jest to sytuacja specyficzna, ponieważ tutaj trudno mówić o
terminach w przypadku działania organów kolegialnych, ponieważ jest jakiś
harmonogram sesji. Wiadomo, że nie spotykamy się z dnia na dzień a jeżeli
mielibyśmy do każdej sprawy się spotykać, a ostatnio tych skarg jest kilka, to
musielibyśmy kilka sesji nadzwyczajnych zwoływać. Myślę, że takiej konieczności
nie ma w związku z tym jest propozycja, aby przedłużyć termin rozpatrzenia tej
skargi do 30 września 2014 r. Wykonanie uchwały powierza się Przewodni-czącemu
Rady Gminy.
Za
poddaną pod głosowanie Uchwałą Nr XXXIV/231/2014 w sprawie zlecenia Komisji
Rewizyjnej zbadania skargi P. ………………… z dnia 22 marca 2014 r. na działalność
Wójta oraz terminu rozpatrzenia skargi głosowało 9 radnych, 1 był przeciwny, 3
wstrzymało się od głosu. Podjęta uchwała stanowi załącznik nr 6 do protokołu.
Ad. 9.
Przewodniczący Rady - Rozpatrzenie skargi Pana ……………………. na działalność Wójta Gminy z dnia 11 lipca
2014 r. ( kopia skargi stanowi załącznik
nr 7 do protokołu ). Tu również temat jest znany, ponieważ ta sprawa była
rozpatrywana na wszystkich posiedzeniach Komisji. Udzielam głosu poszczególnym
ich przewodniczącym.
1) Pani
Wanda Wyłupska Przewodnicząca Komisji ds. Rolnictwa, Gospodarki Przestrzennej i
Ochrony Środowiska - Skarga Pana ……………….
z dnia 11 lipca 2014 r. została
również uznana przez Komisję w części za zasadną. Uzasadnienie projektu uchwały
w tym zakresie, który wszyscy otrzymali odzwierciedla stanowisko Komisji.
2) Pan
Zygmunt Wycinek Przewodniczący Komisji ds. Budżetu i Finansów - Projekt uchwały w sprawie
rozpatrzenie skargi Pana ……………………… z
dnia 11 lipca 2014 roku uzyskał negatywną opinię Komisji: 1 głos „za” 2
przeciwne i 4 wstrzymujące się.
3) p. Elżbieta
Babińska Przewodnicząca Komisji ds. Kultury, Oświaty, Zdrowia, Spraw
Socjalnych, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Przeciwpożarowej – Jest to ta sama
opinia, o której mówiłam poprzednio, ponieważ Komisja połączyła te dwie sprawy
w jedna całość i zawnioskowała, tak jak poprzednio wspomniałam o przygotowanie
projektów uchwał w związku z tym żeby Komisja Rewizyjna rozpatrzyła te obie
skargi razem. Dodam jeszcze, że głosowanie odbyło się jednogłośnie wśród
członków Komisji.
Dyskusja:
Wiceprzewodniczący Rady Pan Dariusz Podlejski –
Myślę, że ten projekt uchwały znajdzie poparcie w radnych, ale żeby rozpatrzyć tą
skargę na sesji we wrześniu, która jest planowana, powinniśmy mieć całość
materiałów, które do tej skargi zostały jeszcze załączone. Były również pytania
do Pana Wójta od Pana …………. ….. I widzę
tutaj u Pana Przewodniczącego, że udzielono odpowiedzi na te pytania. Mam taką
prośbę, żeby te wszystkie rzeczy trafiły również do radnych i pytania Pana ……….… i odpowiedź Wójta.
Więcej głosów w dyskusji nie było.
Za poddaną pod głosowanie Uchwałą Nr
XXXIV/232/2014 w sprawie zlecenia Komisji Rewizyjnej zbadania skargi P. ………………… z dnia
11 lipca 2014 r. na działalność Wójta oraz
terminu rozpatrzenia skargi opowiedziało się 9 radnych, 4 wstrzymało się od
głosu. Podjęta uchwała stanowi załącznik
nr 8 do protokołu.
Ad. 10.
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości
komunalnej położonej w miejscowości Drzycim omówiła p. Joanna Sawińska Inspektor ds. mienia komunalnego i planowania przestrzennego: Właściciel
działki sąsiadującej z
działką 347/22 złożył wniosek o wykup jej części stanowi drogę gminną na długości działki
wnioskodawcy. Działka mogłaby być sprzedana w drodze przetargu ograniczonego w
stosunku do działek sąsiednich. Problem jednak jest w tym, że w
przedmiotowej działce znajdują się urządzenia wodociągowe i kanalizacyjne.
Następnie głos
zabrała Pani Wanda Wyłupska Przewodnicząca Komisji ds. Rolnictwa, Gospodarki
Przestrzennej i Ochrony
Środowiska - Projekt
uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości komunalnej,
położonej w
miejscowości Drzycim, został zaopiniowany przez Komisję negatywnie.
Dyskusja:
Radna p. Elżbieta Babińska – Nie znając powodów, dla których ta uchwała
została przez Komisję odrzucona, chciałam zawnioskować żeby jednak wyrazić
zgodę w związku z tym, że ta droga jest bardzo wąska i trudno żeby tam wjechał
np. samochód ciężarowy, czy zimą żeby odśnieżyć ten kawałek drogi, ale jak
usłyszałam przedstawione przez Panią Sawińską powody, wstrzymuję się od dalszej
dyskusji.
Radny p. Tadeusz Kaszubowski – Mogę wyjaśnić, czemu została odrzucona.
Tam przebiega woda, kanalizacja. Ten, co kupi powie uciekajcie mi z tym
urządzeniem, a tam nie ma gdzie uciec.
Radna p. Wanda Wyłupska – Drugim powodem było to, że ulica Boczna
zostałaby ulicą zamkniętą. Nie byłoby połączenia z ulicą Kolejową.
Przewodniczący Rady – Jest połączenie, ale utrudnione byłoby.
p. Joanna Sawińska podkreśliła, że załączona mapa poglądowa do omawianego
projektu nie stanowi załącznika do uchwały.
Poddana pod głosowanie
uchwała w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości komunalnej
położonej w miejscowości Drzycim została przez Radę
Gminy odrzucona w
następującym wyniku głosowania: 0 głosów „za”, 8 przeciwnych i 5 wstrzymujących
się. Odrzucony projekt uchwały stanowi załącznik
nr 9 do protokołu.
Ad. 11.
Przewodniczący Rady
udzielił głosu Pani Ludwice Rezmer - Sekretarzowi Gminy, która omówiła przebieg
procedury zmierzającej do uchwalenia logotypu sołectwa Gródek. W swojej
wypowiedzi podkreśliła pozytywny przebieg konsultacji społecznych, w wyniku
których ustalony został wygląd znaku graficznego i zasady jego stosowania przez
sołectwo.
Pozytywne opinie do
przedmiotowego projektu uchwały przedstawiły:
1) p. Wanda Wyłupska Przewodnicząca Komisji ds. Rolnictwa, Gospodarki
Przestrzennej i Ochrony Środowiska,
2) p. Elżbieta Babińska Przewodnicząca Komisji ds. Kultury, Oświaty,
Zdrowia, Spraw Socjalnych, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony
Przeciwpożarowej.
W otwartej dyskusji głos
zabrała Radna p. Elżbieta Babińska gratulując sołectwu Gródek, jako pierwszemu,
stworzenia logotypu dla swojego sołectwa.
Poddana pod głosowanie
Uchwała Nr XXXIV/233/2014 w sprawie zmiany Statutu Sołectwa Gródek została podjęta przez Radę
Gminy jednogłośnie i stanowi załącznik nr
10 do protokołu.
Przerwa w obradach.
Uwaga: o godz. 1500 na obrady przybył p.
Szczepan Nowakowski – Radny Rady Powiatu.
Ad. 12.
Omówienia
zaproponowanych zmian do budżetu gminy na 2014 rok, zgodnie z uzasadnieniem do
projektu uchwały w tym zakresie, dokonała Pani Skarbnik Gminy – Anna Maćkowska.
Pozytywną opinię do omówionych
zmian przedstawił p. Zygmunt Wycinek - Przewodniczący Komisji ds. Budżetu i Finansów.
W dyskusji głosów nie
było.
Za poddaną pod głosowanie
Uchwałą Nr XXXIV/234/2014, zmieniającą Uchwałę Nr XXIX/186/2013 z dnia 17
grudnia 2013 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2014 rok, głosowało 12
radnych, 1 wstrzymał się od głosu. Podjęta uchwała stanowi załącznik
nr 11 do protokołu.
Ad. 13.
Przewodniczący Rady
ponownie udzielił głosu Pani Skarbnik Gminy, która omówiła zaproponowane zmiany
do Wieloletniej Prognozy Finansowej.
W otwartej przez
Przewodniczącego Rady dyskusji głos zabrał Radny p. Edmund Szymczak zwracając
się z następującym zapytaniem: „Jak ma przebiegać reorganizacja instytucji
kultury?”
Wójt – Będziemy chcieli skupić „w jednych rękach” obie instytucje
kultury, czyli bibliotekę i Świetlicę Gminną. Oprócz tego chcielibyśmy
przekazać do tej nowopowstałej instytucji szereg spraw. Ten obiekt, w którym
się znajdujemy, opiekę nad nim i bezpośrednie zarządzanie.
Tak żeby po prostu kierownictwo tejże nowopowstałej instytucji było na tyle
zorientowane we wszystkich tych instytucjach żeby generować oszczędności z tego
tytułu, czyli wykorzystanie pracowników byłoby, uważam lepsze, ponieważ urlopy,
funkcjonowanie księgowości również w ten sposób mogłoby być lepiej
wykorzystywane. Taki jest zamysł. Nie ma jeszcze żadnych konkretów, ale
będziemy do nich zmierzać.
Poddana pod głosowanie
Uchwała Nr XXXIV/235/2014 zmieniająca uchwałę Nr XXIX/187/2013 z dnia 17
grudnia 2013 roku w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy
Drzycim na lata 2014-2021 została przez Radę podjęta przy jednym głosie
wstrzymującym się. Podjęta uchwała stanowi załącznik
nr 12 do protokołu.
O udzielenie głosu
poprosił p. Zygmunt Wycinek informując zgromadzonych o pozytywnej opinii
Komisji ds. Budżetu i Finansów, wydanej do
przedmiotowego projektu uchwały.
Ad. 14.
Pan Wójt wyjaśnił, że na
złożoną na sesji interpelację zostanie udzielona odpowiedź pisemna.
Po wyczerpaniu
przedmiotowych punktów obecnego posiedzenia Rady, Pan Przewodniczący dokonał
oficjalnego przywitania Radnego Rady Powiatu, który przybył na obrady podczas przerwy.
Ad. 15.
W ramach „Spraw bieżących Rady Gminy” jako
pierwszy głos zabrał Przewodniczący Rady podkreślając, że wszyscy radni
otrzymali druki do złożenia ostatnich oświadczeń majątkowych, które składa się
na dwa miesiące przed upływem kadencji. „Jest do tego informacja dotycząca
terminu składania, czyli chodzii o stan na 21 września i należy
je złożyć najpóźniej do 22 września br.” Poinformował również radnych o zakupie
publikacji „Kreowanie wizerunku radnego” i możliwości jej wypożyczenia w celu wykorzystania.
Głos zabrał Pan Wójt
przypominając, że 17 sierpnia odbyły się gminne dożynki wraz z otwarciem
amfiteatru w Drzycimiu, poczym wręczył podziękowania za wzięcie w nich udziału
i wkład pracy, obecnym na posiedzeniu sołtysom.
Ad. 16.
Wolne wnioski i zapytania.
Radna p. Elżbieta Babińska – Mam pytanie dotyczące inwestycji. Chciałam
poprosić o wyjaśnienie. Chciałabym zapytać o rozbudowę sieci wodociągowej – I
etap Gródek. Uzyskałam odpowiedź na Komisji Budżetu, że ta inwestycja jest już
zakończona natomiast w sprawozdaniu z działalności, Pan Wójt wspomniał, że jest
ona w trakcie realizacji.
Wójt – Ta inwestycja została ukończona. Została odebrana protokołem
odbioru z tym, że nie możemy rozliczyć się jeszcze z wykonawcą, dlatego
stwierdzenie było, że w trakcie realizacji, ponieważ dofinansowanie, jakie
zamierzamy otrzymać na tą inwestycję wstrzymuje nas przed rozliczeniem się z
wykonawcą. Żeby otrzymać dofinansowanie musimy wstrzymać się z ostatecznym odbiorem
inwestycji, chociaż inwestycja już działa, już jest czynna.
Radna p. Elżbieta Babińska – Do jakiego momentu została pociągnięta ta
nitka wodociągowa?
Wójt – Trzeba by spojrzeć w projekt, bo ja mogę opowiadać, bo wszędzie
tam przeszedłem, ale trudno jest tak określać. Całe osiedle od ul. Kwiatowej i
po prawej stronie aż do gruntów Agencji Nieruchomości Rolnych, to wszystko jest
pokryte siecią. Nie mówimy o przyłączach, mówimy o sieci i na ul. Polnej – pod
drugiej stronie gimnazjum.
Radny p. Ryszard Popielas – Czy firma, która wykonywała to
wodociągowanie nie powinna przywrócić do stanu poprzedniego dróg lokalnych?
Między innymi ul. Wdecka i Okrężna.
Wójt - Stan sprzed inwestycji
niewiele różni się od stanu w tej chwili. Tereny osiedla przy ul. Kwiatowej
mają ziemię kl. V, VI – piski, które trudno jest przywrócić do dawnego stanu.
Powinno się stosować, żeby przywrócić do stanu pierwotnego. Tylko, stan pierwotny
był taki sam, jak teraz tylko po ubiciu. Ta droga nie była z niczego innego
robiona. Dopiero teraz możemy myśleć o
jakimś utwardzeniu, kiedy już jest woda i częściowo kanalizacja.
Radny p. Ryszard Popielas – Zgodzę się, że ta droga nie była utwardzona,
ale w tej chwili przejechanie rowerem i przejście pieszo ulicą Wdecką, to jest
brodzenie po kostki w piachu.
Radny p. Jerzy Krüger – Mam sygnały od mieszkańców Gródka, że w kanale
pływają śnięte ryby. Byłem tam wczoraj, sprawdziłem. Zapach, czy woń nieprzyjemna.
Należałoby poinformować odpowiednie służby żeby zajęły się tym problemem, bo
mieszkańcy, którzy mieszkają blisko tego kanału rzeczywiście mają nieprzyjemne
środowisko.
Radny p. Tadeusz Kaszubowski – Czy był wymagany w przetargu stopień
zagęszczenia tej drogi? Jeśli nie ma zagęszczenia, to ci ludzie będą w tym
pisku tonąć pół roku. Drugie pytanie – czy mamy gospodarza tego terenu? Proszę
spojrzeć za okno. To powinno być wykoszone.
Wójt – Pracownik jest drugi tydzień na chorobowym, ale będzie to zrobione.
Pani Maria Majewska Kierownik Referatu Infrastruktury i Rozwoju
Gospodarczego – Na tej inwestycji był zatrudniony inspektor nadzoru, który
występował w naszym imieniu i nadzorował tą budowę. Na drogach gruntowych nie
jest wymagane takie zagęszczenie, jak na drogach pokrytych asfaltem. Na pewno w jakimś stopniu jest
zagęszczenie, ale ja w tej chwili nie umiem na to odpowiedzieć. Trzeba spojrzeć
do projektu i zobaczyć, bo na pewno nie ma prób zagęszczenia. Próby
zagęszczenia robi się tylko na drogach asfaltowanych względnie podbrukowanych.
Na drogach gruntowych nie wymaga się prób zagęszczenia gruntu od wykonawcy. Każdy
wykonawca daje gwarancję na wykonaną pracę i jeżeli są wymagane poprawki to my
będziemy egzekwować. Na skutek tego zgłoszenia będziemy te drogi przeglądać i
zobaczymy, czy są wymagane poprawki wykonawcy, czy trzeba zrobić bieżącą
konserwację dróg gminnych.
Przewodniczący Rady – Mam jedną uwagę. Pan radny pytał, czy było to w
umowie? Czy było zastrzeżone?
Pani Maria Majewska – Ja odpowiedziałam. W umowie się nie pisze takich
szczegółów. W umowie nie, to jest zawarte w projekcie. Na
bieżąco nie umiem odpowiedzieć, trzeba spojrzeć do projektu.
Pan Ryszard Dembek Sołtys sołectwa Gródek – Chciałem podziękować Pani
Sekretarz, Panu Wójtowi za prowadzenie i przygotowanie uchwały w
naszej sprawie. W imieniu własnym i mieszkańców Gródka bardzo
serdecznie dziękuję i Wam, Panie i Panowie radni za przyjętą
uchwałę.
Przewodniczący Rady – Dla nas była to przyjemność.
Pan Szczepan Nowakowski Radny Rady Powiatu - Chciałbym powiedzieć kilka słów na temat
przebudowy dróg w powiecie świeckim i na terenie gminy Drzycim ( przebudowa
drogi Drzycim-Świecie rok 2016, przebudowa drogi Brzemiona-Drzycim rok 2018, droga
Drzycim-Rowienica w 2015 roku. Prowadzę rozmowy odnośnie budowy chodnika
zgłaszanego przez mieszkańców Drzycimia przy ul. Bydgoskiej. Radny Nowakowski
wspomniał jeszcze o staraniach w sprawie remontu drogi wojewódzkiej na odcinku
Gródek-Kraplewice.
Wójt – Droga do Rowienicy jest jeszcze cały czas powiatowa, dlatego my
nie możemy wielkich nakładów na nią robić. Natomiast umowa z powiatem odnośnie
remontu, jest aktualna od bodajże dwóch lat. Podobnie była remontowana droga do
Kawęcina. Droga z Gródka do Krąplewic jest w trakcie dokumentacji i nie może
być teraz robiona, dopiero w 2015 roku.
Ad. 17.
Z chwilą wyczerpania
głosów w „Wolnych wnioskach i zapytaniach” Przewodniczący
Rady, o godz. 1540 dokonał zamknięcia XXXIV sesji Rady Gminy.
Przewodniczący Rady
Gminy
Józef Gawrych
Józef Gawrych
Opinie Komisji Rady do
materiałów na bieżącą sesję stanowią załączniki nr 13, 14 i 15 do protokołu.
metryczka
Wytworzył: Bożena Szajerka (10 września 2014)
Opublikował: Jacek Szopiński (11 września 2014, 18:42:10)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 850