Protokół z przebiegu posiedzenia Komisji ds. Rolnictwa, Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska z dnia 10 kwietnia 2006 r.
P R O T O K Ó Ł nr 2/2006
Z PRZEBIEGU POSIEDZENIA KOMISJI
ds. ROLNICTWA, GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ
I OCHRONY ŚRODOWISKA
odbytego w dniu 10 kwietnia 2006 roku ( posiedzenie trwało od godz. 12-tej do godz. 15-tej ).
Członkowie Komisji obecni wg listy obecności stanowiącej załącznik nr 1 do protokołu.
Nieobecny - p. Jacek Gawrych.
Spoza Komisji w posiedzeniu udział wzięły następujące osoby :
1. Wójt Gminy – Józef Gawrych
2. Skarbnik Gminy – Bogusława Radzikowska
Posiedzeniu przewodniczył: p. Jacek Kruczyński – Przewodniczący Komisji.
Porządek posiedzenia :
1. Opinia do materiałów na XXVI sesję Rady Gminy:
a) do sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2005 rok,
b) do projektu uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXV/178/2002 Rady Gminy w Drzycimiu z dnia 5 lipca 2002 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład zasobu mieszkaniowego gminy Drzycim,
c) do projektu uchwały w sprawie udostępnienia do sprzedaży komunalnych nieruchomości lokalowych,
d) do projektu uchwały w sprawie udostępnienia do sprzedaży komunalnych nieruchomości rolnych,
e) do projektu uchwały w sprawie nieodpłatnego nabycia na rzecz gminy prywatnej działki gruntu, z przeznaczeniem na drogę dojazdową,
f) do projektu uchwały w sprawie nieodpłatnego nabycia na rzecz gminy nieruchomości rolnych stanowiących własność Agencji Nieruchomości Rolnych, będących w zarządzie Kuratorium Oświaty,
g) do projektu uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu w sprawie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Drzycim,
h) do projektu uchwały w sprawie ustanowienia pomnika przyrody.
i) do projektu uchwały w sprawie regulaminu doprowadzania wody i odprowadzania ścieków ( w tym, do projektu uchwały w sprawie uchylenia regulaminu uchwalonego w m-cu lutym ).
Przebieg posiedzenia :
Ad.
Radny p. Edmund Szymczak – czy Spółka Komunalna jest już zlikwidowana?
Wójt - nie.
Radny p. Edmund Szymczak – czy jest możliwe odzyskanie wkładu?
Wójt – część odzyskamy, przynajmniej spodziewamy się odzyskać.
Skarbnik Gminy – p. Radzikowska wyjaśniła temat spłat pożyczek zaciągniętych na zakup samochodów strażackich.
Więcej pytań do sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2005 rok, nie było ( załącznik nr 2 do protokołu ). W wyniku głosowania sprawozdanie uzyskało opinię pozytywną.
Ad. 1. b)
Wójt – projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu naszej gminy podyktowany jest w zasadzie koniecznością. Wpływają do Urzędu Gminy, do mnie wnioski o przydział mieszkań. Mieszkań wolnych nie posiadamy, ale w najbliższym czasie dwa się zwolnią. Mam na myśli dom lekarza, bo pani Prus odchodzi z naszego terenu i kolejne mieszkanie po p. Grabowskim, jeżeli dojdzie do eksmisji mieszkającego tam syna, który nie płaci czynszu. Mieszkania te są nam potrzebne w celu pozyskania lekarzy do Gminnej Przychodni. Co możemy zaoferować, jak nie mieszkanie. Mało tego, w zasadzie nie posiadamy lekarza weterynarii. Nikt z miasta nie przyjdzie na wieś, jak nie będzie miał gdzie mieszkać. Stąd moja propozycja, aby mieszkań nie zasiedliły osoby przypadkowe.
Projekt uchwały uzyskał opinię pozytywną. Ponadto Komisja zawnioskowała o pozyskanie na teren gminy lekarza weterynarii.
Ad. 1. c)
Wójt - gmina jest właścicielem dwóch lokali użytkowych, które znajdują się w budynku dawnej szkoły w Biechówku. Obecnie jest tam świetlica środowiskowa i sala internetowa. Są to stosunkowo duże lokale, jeden o powierzchni
Projekt uchwały został zaopiniowany pozytywnie.
Ad. 1. d)
Wójt - komunalne nieruchomości rolne, wyszczególnione w projekcie uchwały położone są w trzech wsiach: w Biechowie, w Biechówku i w Sierosławiu. Do chwili obecnej wydzierżawiane są w drodze przetargu rolnikom na okres do 3 lat. Z uwagi na zainteresowanie rolników ich kupnem Rada Gminy musi w pierwszej kolejności udostępnić je do sprzedaży a następnie mogą być zbyte, niekoniecznie wnioskującym rolnikom, bo w drodze przetargu.
Komisja zaopiniowała pozytywnie przedstawiony projekt uchwały.
Ad. 1. e)
Wójt - część działki nr 264/4, położona w Drzycimiu, która jest własnością państwa Jankowskich, stanowi od niepamiętnych czasów i obecnie przejazd do jednej posesji i przyległych gruntów. Dobrze stało się, że właściciele tej części działki chcą ją zbyć na rzecz gminy w celu utworzenia rzeczywistej drogi dojazdowej do ich sąsiadów. W takich sytuacjach staramy się mieszkańcom pomagać.
Projekt uchwały został zaopiniowany pozytywnie.
Ad.
Wójt: - projekt kolejnej uchwały dotyczy nieodpłatnego nabycia od Agencji Nieruchomości Rolnych, gruntów rolnych na rzecz gminy. Nabycie wspomnianych gruntów pozwoli nam na zabezpieczenie gruntów pod potrzeby nauczycieli, którym przysługuje działka rolna o powierzchni
Przedstawiony projekt uchwały został zaopiniowany pozytywnie.
Ad.
Projekt uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie przedstawiła p. Bożena Gaca-Zielińska Kierownik Referatu Infrastruktury i Rozwoju Gospodarczego. Do treści regulaminu dodała, że: „Selektywna zbiórka odpadów będzie prowadzona dalej, tak jak obecnie. Natomiast właściciel posesji jest odpowiedzialny za utrzymanie porządku i czystości na terenie posesji i wywóz śmieci.
Projekt regulaminu uzyskał pozytywną opinię Komisji.
Ad. 1. h)
Kierownik Referatu Infrastruktury i Rozwoju Gospodarcze-go p. Bożena Gaca-Zielińska – „Inicjatorem uchwały są Państwo Praccy, którzy złożyli wniosek do Rady Gminy o uznanie świerka pospolitego za pomnik przyrody ( tu przedstawiła fotografię przedstawiającą przedmiotowy świerk ). Rośnie on we wsi Dólsk, na terenie Leśnictwa Bedlenki na działce nr 307/7, Z uwagi na rozmiary, wiek a także usytuowanie przedstawia rzeczywiście dużą wartość przyrodniczą. Wystąpiliśmy w związku z powyższym o opinię do Nadleśniczego Nadleśnictwa Dąbrowa. Uzyskanie pozytywnej opinii daje nam możliwość przedłożenia projektu uchwały w tym względzie Radzie Gminy do uchwalenia.”
Projekt uchwały został zaopiniowany pozytywnie.
Ad. 1. i)
Wójt - do regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków, uchwalonego na poprzedniej sesji Rady Gminy, Wydział Prawny i Nadzoru w Toruniu zgłosił swoje uwagi. Zasugerowano nam wniesienie następujących poprawek: 1/ wykreślenie treści punktu 5 w § 26; 2/ wykreślenie punktu 4 w § 27; 3/ wykreślenie punktu 5 w § 28; oraz 4/ wykreślenie całego § 44. Na skutek tych zmian regulamin uchwalony w miesiącu lutym zmniejszy się o jeden paragraf. Aby zachować treść jednolitą regulaminu, w pierwszej kolejności Rada będzie musiała podjąć uchwałę o uchyleniu podjętej w miesiącu lutym br., a następnie uchwalić regulamin, w którym zostały uwzględnione sugestie organu nadzoru. Wygląda na to, że nie możemy pobierać opłat. Wszystkie sprawy powinny być wkalkulowane w cenę wody i odprowadzania ścieków.
Zmiany zostały zaopiniowane pozytywnie.
Załączniki :
1. Lista obecności.
2. Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy na 2005 rok.
3 – 7 projekty uchwał.
PrzewodniczącyKomisji
Jacek Kruczyński
metryczka
Wytworzył: Bożena Szajerka (7 czerwca 2006)
Opublikował: Bożena Szajerka (7 czerwca 2006, 11:45:04)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1561