Protokół z przebiegu posiedzenia Komisji ds. Budżetu i Finansów odbytego w dniu 2 marca 2004 roku
P R O T O K Ó Ł nr 4/2004
z przebiegu posiedzenia
Komisji ds. Budżetu i Finansów
odbytego w dniu 2 marca 2004 roku ( posiedzenie trwało od godz. 14-tej do godz. 1545. )
W posiedzeniu udział wzięło sześciu członków Komisji, zgodnie z załączoną listą obecności stanowiącą załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.
Członkowie Komisji nieobecni :
p. Jacek Gawrych.
Spoza składu Komisji w posiedzeniu uczestniczyły następujące osoby :
1. p. Józef Gawrych – Wójt Gminy
2. p. Stanisław Fiedurek – Prezes Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Drzycimiu.
Posiedzeniu przewodniczył : p. Zygmunt Wycinek – Przewodniczący Komisji.
Porządek posiedzenia :
1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie protokołu z przebiegu poprzedniego posiedzenia.
3. Wysłuchanie informacji nt. zadań, realizowanych przez Spółkę komunalną na zlecenie gminy, w 2003 roku.
Przebieg posiedzenia :
Ad. 1.
Otwarcia posiedzenia i stwierdzenia quorum dokonał przewodniczący Komisji – p. Zygmunt Wycinek. Powitał również Wójta Gminy oraz zaproszonego do udziału w posiedzeniu Prezesa Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Drzycimiu – p. Stanisława Fiedurka.
Ad. 2.
Protokół z przebiegu poprzedniego posiedzenia Komisji został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 3.
Poproszony o zajęcie głosu, p. Prezes wyjaśnił :
„ Do przedmiotów działalności Spółki zleconych przez gminę należy zaliczyć następujące :
- eksploatację składowiska odpadów komunalnych w Sierosławku,
- opróżnianie pojemników do segregacji odpadów,
- utrzymanie czystości na ulicach i placach.
W skład eksploatacji wysypiska śmieci wchodzą następujące zagadnienia :
- przyjmowanie odpadów,
- pobieranie opłat za składowane odpady zgodnie z uchwalonymi stawkami przez Radę Gminy,
- prowadzenie ewidencji przyjętych na wysypisko odpadów,
- prowadzenie zagospodarowania odpadów poprzez przemieszczanie i ugniatanie za pomocą spycharki gąsienicowej,
- nawożenie przesypki mineralnej ( ziemia, piasek, sprasowany osad z oczyszczalni ścieków ) o grubości 20 cm/1 m warstwy odpadów,
- pompowanie wody odciekowej na pryzmę odpadów zgodnie z technologią,
- segregacja odpadów dowożonych,
- segregowanie odpadów : tworzywo i szkło, pochodzących z selektywnej ich zbiórki,
- prasowanie odpadów z tworzyw sztucznych – szczególnie butelek typu PET,
- zbywanie sprasowanych odpadów, sprzedaż stłuczki,
- prowadzenie kwartalnych zestawień ilościowo-rodzajowych przyjętych na wysypisko odpadów,
- dokonywanie kwartalnych opłat za korzystanie ze środowiska do Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu ( 7-8 tys. zł na kwarta l ).
W roku 2003 przyjęliśmy na składowisko następujące ilości odpadów : 6 t szkła, 5,5 t tworzyw sztucznych i 397,1 t nie segregowanych odpadów komunalnych. Wpływy za odpady i ich zagospodarowanie stanowią : opłaty od dostawców indywidualnych, opłaty od podmiotów gospodarczych oraz wpływy z tytułu obsługi składowiska, pracę spycharki i opróżnianie pojemników do segregacji odpadów. Poza wymienionymi już pracami Spółka wykonała szereg innych prac zleconych takich, jak :
- transport żużla i wałowanie na ul. Miodowej w Gródku,
- profilowanie zjazdu ( przewóz ziemi i rozgarnięcie ) na ulicy Kwiatowej w Gródku,
- wycinka gałęzi i krzaków, sprzątanie po wycince na drodze Drzycim- Sierosławek,
- obcinanie gałęzi przy ulicy Kościelnej w Drzycimiu,
- podłączenie budynku mieszkalnego w Werach do wodociągu,
- koszenie boiska w Werach,
- koszenie boiska w Jastrzębiu,
- wykaszanie traw na terenie gminy,
- przewóz materiałów i drewna na terenie gminy,
- wykonanie przyłącza wodociągowego w Biechówku,
- odprowadzenie wód deszczowych w Sierosławiu,
- wstawienie tablic ogłoszeń na terenie gminy ( 6 sztuk ),
- transport żużla ( Gródek, Gacki ).
W 2006 roku wejdzie obowiązek posiadania wagi na wysypisku. Z kolei z jej posiadaniem wiąże się wiele wymogów. Jeżeli będziemy przyjmowali wciąż taką samą ilość śmieci to pojemność wysypiska wystarczy na 6-7 lat. W okolicznych gminach odpłatność za składowanie śmieci jest nieco wyższa niż u nas. W przyszłości trzeba będzie przyjrzeć się odpłatności za przyczepę ciągnikową. Kwota 20 złotych nie pokrywa nawet opłaty na korzystanie ze środowiska za tę ilość przyjętych śmieci. Odnośnie wniosku, który wystosowałem i z którym zapoznaliście się Państwo na jednym z poprzednich posiedzeń, chciałbym dodać, że Zakład Usług Komunalnych w Świeciu też występuje do Rady z podobnymi wnioskami, napotykają opory ale w rezultacie Rada dokłada wnioskowane środki. Każdy pieniądz przeznaczamy na hydrofornie i na sieć. Parę rzeczy już zrobiliśmy i jeszcze zrobimy. Staramy się powierzony nam majątek eksploatować poprawnie.
Radny – p. Michał Gwizdała – co z przystankami PKS ?
Wójt – w Drzycimiu i w Gródku przystanki PKS są sprzątane przez Spółkę, w pozostałych wsiach nie. Zrobi się cieplej, objedziemy wszystkie przystanki, zobaczymy co i gdzie należy naprawić, które należy pomalować. Korzystając z faktu, że jestem przy głosie chciałbym Państwu powiedzieć, że w obecnej chwili Rada Nadzorca Spółki Komunalnej składa się z pracowników Urzędu Gminy. Od 1 lipca br. w radach nadzorczych spółek nie mogą być osoby, które nie ukończyły specjalnego kursu dla członków rad nadzorczych. Koszt takiego kursu na osobę wynosi 2,5 tys. złotych. Są to duże pieniądze i nie wiem co to będzie dalej.
Przewodniczący Komisji – czy Spółka może wystąpić o środki z zewnątrz ?
Prezes Spółki – spółki mają taką możliwość, ale nie nasza, bo nie jesteśmy właścicielami majątku. W tej sytuacji żadnych środków nie dostaniemy.
Po wyjaśnieniu tematu członkowie Komisji nie wnieśli uwag do działalności Spółki, ale postanowili, że jedno posiedzenie w roku będzie poświęcone analizie działalności Spółki Komunalnej.
Przewodniczący Komisji
Zygmunt Wycinek
Załączniki :
- Lista obecności.
- Materiały dot. realizacji zadań przez Spółkę Komunalną na rzecz gminy.
metryczka
Wytworzył: inspektor ds. obsługi Rady - Bożena Szajerka (26 marca 2004)
Opublikował: Bożena Szajerka (26 marca 2004, 13:34:48)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1606